Save Preloader image

0%

Select Page

Het geslaagd-bericht voor het Divi contactformulier.

MALDEN (Nederland) – Het Divi contactformulier is een mooie voorziening om op een fijne manier om informatie te verzamelen. Klanten kunnen hiermee op een makkelijke manier in contact komen met het bedrijf. Als je klant een contactformulier heeft ingevuld, dan krijgt het notie van een ‘geslaagd-bericht’; hier kun je bijvoorbeeld laten zien op wat voor een termijn ze een reactie van jou kunnen verwachten. Op deze manier hou je de communicatie met je klant helder. Maar hoe maak je zo een geslaagd-bericht voor jou Divi-website? En belangrijker nog: hoe stijl je je geslaagd-bericht? Dat laten we deze week zien in onze blog.

Het instellen van het Divi contactformulier

Als je op je dashboard bent, ga je als eerst naar ‘pagina’s’ om vervolgens de pagina te kiezen waarin je het Divi contactformulier wil plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan een ‘contact ons‘ pagina. Druk op de desbetreffende pagina en ga dan naar ‘bouw aan de voorkant’. Als je een sectie en een rij hebt toegevoegd, kun je een module toevoegen: het contactformulier.

Zoals je ziet kun je verschillende velden invoegen: naam, e-mail, boodschap ect. Let hierbij op dat je bij de verschillende velden de juiste veldopties aanklikt. Dit is belangrijk omdat het contactformulier anders niet de juiste velden herkent, waardoor er problemen ontstaan met het versturen van het contactformulier.

Het geslaagd-bericht voor het Divi contactformulier

In de module van het contactformulier zie je onder het kopje ‘tekst‘ de optie ‘geslaagd-bericht‘ staan. Vul daar in wat je graag wil zeggen tegen je klant bij het slagen van het bericht. Denk bijvoorbeeld aan ‘We nemen binnen 24 uur contact met u op’. 

Voor het stijlen ga je vervolgens weer terug naar de dashboard. Daar ga je naar ‘Divi‘ en druk je op ‘systeemaanpasser van het thema‘. Om je stijl te kunnen aanpassen druk je op ‘Extra CSS‘ onderaan de pagina. Hier vul je de volgende code in naar wens: colour (#kleurcode), font-size (lettertypegrootte), font-weight (lettertype dikte), text-transform (tekst transformatie). De ‘text-transform‘ zou je kunnen weglaten als je geen CAPS wil.

.et-pb-contact-message {
color: #585858;
font-size: 16px;
font-weight: 500;
text-transform: uppercase;
}

Mocht je nog vragen hebben; je kan altijd contact met ons opnemen door hieronder een reactie te verzenden. Abonneer je op ons YouTube kanaal om filmpjes te volgen die over deze onderwerpen gaan.

Hartelijke groet,

SMLFwebdesign.

 

Het geslaagd-bericht voor het Divi contactformulier.

MALDEN (Nederland) – Het Divi contactformulier is een mooie voorziening om op een fijne manier om informatie te verzamelen. Klanten kunnen hiermee op een makkelijke manier in contact komen met het bedrijf. Als je klant een contactformulier heeft ingevuld, dan krijgt het notie van een ‘geslaagd-bericht’; hier kun je bijvoorbeeld laten zien op wat voor een termijn ze een reactie van jou kunnen verwachten. Op deze manier hou je de communicatie met je klant helder. Maar hoe maak je zo een geslaagd-bericht voor jou Divi-website? En belangrijker nog: hoe stijl je je geslaagd-bericht? Dat laten we deze week zien in onze blog.

Het instellen van het Divi contactformulier

Als je op je dashboard bent, ga je als eerst naar ‘pagina’s’ om vervolgens de pagina te kiezen waarin je het Divi contactformulier wil plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan een ‘contact ons‘ pagina. Druk op de desbetreffende pagina en ga dan naar ‘bouw aan de voorkant’. Als je een sectie en een rij hebt toegevoegd, kun je een module toevoegen: het contactformulier.

Zoals je ziet kun je verschillende velden invoegen: naam, e-mail, boodschap ect. Let hierbij op dat je bij de verschillende velden de juiste veldopties aanklikt. Dit is belangrijk omdat het contactformulier anders niet de juiste velden herkent, waardoor er problemen ontstaan met het versturen van het contactformulier.

Het geslaagd-bericht voor het Divi contactformulier

In de module van het contactformulier zie je onder het kopje ‘tekst‘ de optie ‘geslaagd-bericht‘ staan. Vul daar in wat je graag wil zeggen tegen je klant bij het slagen van het bericht. Denk bijvoorbeeld aan ‘We nemen binnen 24 uur contact met u op’. 

Voor het stijlen ga je vervolgens weer terug naar de dashboard. Daar ga je naar ‘Divi‘ en druk je op ‘systeemaanpasser van het thema‘. Om je stijl te kunnen aanpassen druk je op ‘Extra CSS‘ onderaan de pagina. Hier vul je de volgende code in naar wens: colour (#kleurcode), font-size (lettertypegrootte), font-weight (lettertype dikte), text-transform (tekst transformatie). De ‘text-transform‘ zou je kunnen weglaten als je geen CAPS wil.

.et-pb-contact-message {
color: #585858;
font-size: 16px;
font-weight: 500;
text-transform: uppercase;
}

Mocht je nog vragen hebben; je kan altijd contact met ons opnemen door hieronder een reactie te verzenden. Abonneer je op ons YouTube kanaal om filmpjes te volgen die over deze onderwerpen gaan.

Hartelijke groet,

SMLFwebdesign.

 

Pin It on Pinterest

Deel dit met je vrienden!